موفقیت طرح تجاری و فاکتور های موثر در آن

طرح تجاری
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0اشتراک گذاری :

۵ فاکتور ضروری برای موفقیت یک طرح تجاری

فاکتور #۱ : بازخورد

شما باید از تجربیات گذشته خود استفاده کرده و مسیرتان را اصلاح کنید (و از اشتباهات خود درس بگیرید). مثلاً من اول هر ماه ، از خودم می‌پرسم، «در ماه گذشته به کدامیک از اهدافم دست یافتم؟» و «چه درس‌هایی آموختم؟»

از این بازخوردها به عنوان اهرمی در جهت تکمیل و اصلاح برنامه‌های خود و موفقیت طرح تجاری استفاده کنید.

فاکتور #۲ : استفاده از وقت

«زمان متاعی بسیار ارزشمند و گران‌قیمت است. وقتی‌که یک روز را سپری می‌کنید یک روز از روزهای‌تان کم می‌شود که قابل جایگزینی نیست. پس مطمئن شوید که هر روزتان را هوشمندانه می‌گذرانید.» جیم رون شدیداً به این گفته اعتقاد داشت.

اگر از وقت خود به نحو احسن استفاده نکنید، گرانبهاترین منبع رایگان خود را تلف می‌کنید. هر عملی که برای کسب‌وکار خود انجام می‌دهید باید بر عزم و تصمیم صحیح استوار باشد: چه اهداف بزرگ کاری در نظر شماست که باید بدان دست یابید؟

با کارهایی که روزانه طبق برنامه‌ریزی انجام می‌دهید، عزم و اراده خود را تقویت کنید و از وقت خود بهترین استفاده را ببرید.

فاکتور #۳ : هدف‌گذاری

اهداف‌تان را به بخش‌های کوچکتر تقسیم کنید و با انجام دادن هر کدام در وقت مناسب، به سمت موفقیت پیشروی کنید. ولی به خودتان فشار نیاورید: مغز شما بدلایل منطقی فقط می‌تواند سه کار را در یک لحظه انجام دهد. پس هر هفته سه تا از اهداف بزرگ کاری خود را یادداشت کنید، و فعالیت‌های خود را حول این اهداف برنامه‌ریزی کنید. نکته کلیدی در اینجا نوشتن این اهداف است… خواه در یک دفتر وقایع باشد یا یادداشت‌ کردن آن در تلفن همراه‌تان، نوشتن این اهداف بصورت فیزیکی مزیت بزرگی به همراه دارد (ایده‌های شما از ذهن‌تان بیرون آمده و روی کاغذ منتقل می‌شود). علاوه بر این، می‌توانید این نوشته را در جایی مانند کنار کامپیوتر یا ساعت رومیزی که همیشه جلوی دیدتان باشد قرار دهید، و این کار مثل یادآوری روزانه برای شما عمل می‌کند.

فاکتور #۴ : آمار + پیگیری

نمودارهایی از کسب‌وکار خود ترسیم کنید و پیشرفت خود را در آن نشان دهید. آمارها باید بصورت دوره‌ای بررسی و پیگیری شوند. هر چیزی که بتوان بصورت آمار درآورد را لحاظ کنید. این مورد شامل شبکه‌های اجتماعی، مشترکین ایمیل، مشتریان، درآمد، هزینه‌ها و دیگر آمارهای تجاری می‌شود. فقط از این طریق است که می‌توانید بفهمید آیا کارهایتان بدرستی پیش می‌رود یا خیر، و در چه زمینه‌ای ممکن است فرصتهایی برای پیشرفت داشته باشید.

من همه‌ی این موارد را بصورت هفتگی در دفتر روزانه‌ام یادداشت می‌کنم.

فاکتور #۵ : مدیریت موثر زمان

بله، مدیریت زمان هم قابل برنامه‌ریزی است! در دنیای دیوانه و پر هرج و مرج کارآفرینی، تنها راه برای منظم بودن و داشتن ساختار کاری صحیح این است که تعهدات زمانی خود را ترسیم و مشخص کنیم. از جدول زمانی استفاده کنید تا وقت‌ روزانه خود را مدیریت کنید، طوری که هر وقت ضربه‌ی ساعت نواخته شد بدانید که دقیقاً چه کاری باید بکنید.

با پیروی از این پنج فاکتور، نه تنها کسب‌وکار خود را بطور موثر طراحی و مدیریت می‌کنید، بلکه موفقیت کاری را هم با ساختار صحیح، شفاف، و در حالت بهینه بدست می‌آورید.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0اشتراک گذاری :

  نظرات


نام :
ایمیل :